Köp- och leveransvillkor

Order.

Din order ligger kvar i 7 dagar sen markuleras den om du inte betalt eller hört av dig. Om det är så att du inväntar lön, barnbidrag så är det ok att varorna läggs undan längre än 7 dagar. Men då måste du höra av dig via mail.

Minimiorder
Ingen minimiorder
Kunder utanför Sverige. Kontakta opip innan ni lägger en order.
Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ
 

- Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)


- Payson

Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.

Om du misslyckas att få igenom betalningen så markuleras ordern efter en timme och du måste göra om beställningen. 

 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 1-5 arbetsdagar dagar efter erlagd betalning. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som brev. Vid större ordrar skickas paketet med postens skicka lätt. Du får du en avi via mail eller sms.

 

 Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget eller bortslarvade paket. Om du vill ha rekommenderat brev så tillkommer en avgift på 50 kr.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.

För paket utanför EU kan det tillkomma skatt och tullavgifter. Den avgiften betalas av köparen. 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. Vid byte av tex. storlek betalar du returfrakten . För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Recensioner